Posts

kini muncul kembaliiii

Assalamualaikum wbt...
salam 12/3/19 @5rejab 1440h

Masa bergerak pantas, pejam celik dah nak masuk Ramadhan.Moga dipanjangkan umur InysaAllah.
Macam2 cerita saling berganti, lumrah hidup sebagai manusia ,Anak2 kian membesar , aku pulak kian tua dah 4siri katakan.cia2

apa lagi nak coret,,ek

kalau ikutkan macam2 cerita ada,aku simpan dulo  .

temu lagi InsyaAllah

15 dah tahun2017

Assalamualaikum wbt....16Rabiul akhir 1438H
pejam  celik,pejam celik dah 15 hari tahun 2017,aku dah meniti usia 40an,anak2 semua dah sekolah.Yang sulongnya ting3,alyaa udah ting1 syukur lulus upsr16 jadilah dapat 1A pun , la niee rezeki dapat masuk kelas aliran Agama.....mudah-mudahan berjaya hendaknya,kauthar yang no3 udah tahun5 dan putera yang seorang Uwais udah tahun1.
Semua sekolah time pagi.
Cabaran membesarkan anak2 la niee kian penuh cabaran, ngan sekolahnya.Syukur aku dapat bonus dari majikan aku.Lepas jugak duit2 buat anak2..hehe
Rezeki tak terhad pada duit jea...luas rezeki bagi kita.Pada ALLAH aku berserah.
sambung.....


intai dari celahan

Image
12 Rabiul Awal 1438
seribu makna ,beribu pengertian di balik nya. Assalamualaikum wbt.....

esok..esok dan esok

Image

1 muharram...detik permulaan

Bismillahiramahnirahim.... satu detik permulaan dimana mula diperkenalkan semasa pemerintahan Khalifah Saidina Umar Al-khattab,bab2 sejarah islam yang aku belajar masa tingkatan6 dulo2 dimana tahun penghijrah Nabi Muhammad saw dikira tahun berpertama hijrah.*kebetulan pulak dengar rancangan Tanya Ustaz tv9 jam 7pg tadi..he2
1 Muharram 1438h  masih diberi kesempatan dari Nya.. moga kehadiran tahun baru sedikit sebanyak menjadikan aku insan yang sempurna di muka bumi disamping memikul tanggungjawab yang diamanahkan.
*kereta aku masih dibengkel berikut kemalangan kecil, udah seminggu dilanda musibah redo sebagai hamba Nya...moga esok siap boleh guna seperti biasa..Insha Allah  sekian.. Assalamualikum wbt......

tepeng satu masa dulu

Image
Assalamualikum wbt...hari terakhir bln September2016, tahun baru hijrah 1438H pun bakal aku jejaki dalam beberapa jam lagi..