Jom Baca

Saturday, March 30, 2013

apa yang tersirat di balik harta .






“Perumpamaan mereka yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah laksana satu biji yang membuahkan tujuh tangkai. Setiap tangkai mempunyai 100 biji. Allah menggandakan (ganjaran) kepada siapa yang dikehendaki-Nya.” (Al Baqarah: 261)

*biar tempat dan cara yang betul.


Friday, March 29, 2013

Ku hanya serangga .








mencari sesuatu dalam sesuatu.





                     Kita semua ada impian ,lumrah hidup sebagai manusia. terpulang pada kita yang melakarkan nya.putih,merah atau pun hitam.Pasti ada kala kita tewas dalam pencarian nya....teruskan usaha tanpa jemu.

Projek Angkasa Lepas??


 terkejut jugak aku pepagi ! ..ingatkan pelancar untuk roket.,
rupa2 nya untuk projek kilang tayar dari Jepun@ toyo tayar.Sedang dalam pembinaan kilang niii..besar juga kalau ikut percatuan aku.
Apa-apa pun berjaya menarik perhatian aku buat seketika , perjalanan ke tempat kerja.aku teruskan..VRooooooooooooooooooooom.
kalo lambat ,jawabnya merah ..
As-salam.

Tuesday, March 26, 2013

Jejalan RTC gopeng,Perak

Edisi bergambo jea..malas nak menulis karangan bak kata pepatah "sambil menyelam,sambil minum ayaq"
lokasi RTC gopeng ,Perak ...pelbagai barangan ada dijual kat sini...shoping time

teh susu free


pilih yang mana berkenaan

pintu masuk ke rtc...

ada pulak peraduan Teh lipton...hadiah utama kete

Wednesday, March 20, 2013

untuk satu kehidupan......





Andai dua,tiga kali kita gagal ,jangan pernah ada kata putus asa , mungkin ini cara ALLAH

 untuk lebih mengentalkan semangat kita ,ingatlah ALLAH tidak meninggalkan kita. Dengan

ini mungkin kita akan lebih kuat menanamkan benih- benih kesabaran dalam diri kita.


Jangan terlalu larut dalam kesedihan ,ALLAH lebih mengetahui batas kekuatan kita untuk 

memikul suatu beban.

ALLAH tidak menjanjikan sebuah pelayaran yang indah , tapi DIA menyiapkan sebuah 

tempat yang teduh ,bagi hamba-NYA yang sabar dalam mengarungi perjalanan hidup.

INGATLAH SEGALA SESUATU AKAN INDAH PADA WAKTUNYA.




diari hidup ku:

"kekadang kegagalan akan mematahkan semangat ku ,itulah pengalaman yang pernah ku

 lalui dan sebaik itu ku bangkit untuk terus berusaha dan terus berusaha mengatasi setiap 

kegagalan.kekecewaan pasti ada pada saat kita menghadapi setiap kegagalan...kita hanya 

insan yang lemah serta  tidak sempurna. itu lah hakikat hidup kita"



Thursday, March 14, 2013

Ranjau sepanjang jalan...ku

Antara bandar paling basah dalam Malaysia ...purata hujan tahunan tertinggi,dengan kata lain..hujan oh hujan.  ""Angkat jemuran...hujan udah turun""

udah sampai yeop..teping nan indah

jalan yang penuh liku-liku 

onak dan duri umpana dalam hidup nii..pelbagai dugaaan dan cabaran salih berganti

Saturday, March 9, 2013

From Taiping With Love

di sini aku di besarkan...segala -galanya buat diri ku.
sekitar tahun 80an...aku masih disekolah rendah,ala kanak2 milo

Thursday, March 7, 2013

Op tukar&ganti

بسم الله الرحمن الرحي

Agak berbaloi juga dalam jangka masa panjang berbakti saban hari kesana kemari .Hari ni time untuk si kuda padi minta di beri sedikit perhatian,nak buat DIY rasa tak berbaloi juga last2 hanto kedai motor senang celita ma.
rupanya teruk juga nak tukar&ganti front depan si kuda padi......jom kita layan apo yang doktor2 buat....Vroooooooooooooooooooooooooom



front kiri/kanan dan tayar harus di buka satu-persatu


operasi bermula

tekan dulu dan klip atas harus dibuka.harus hati-hati yeop

tanggal semua satu-satu dan cuci agar tiada minyak lama

siap untuk di pasang

jumlah kos ::::

servis,minyak baru dan tukar front inner made in taiwan: RM65
lepas nii projek apo pulak si kuda padi niii,cadang2 yea