klik2 jaa

Saturday, April 26, 2025

SALAM SAYANG SAHABAT

  Assalamualikum,

kejap masa berlalu ,syawal pun dah hujung2

aku masih disini , update vlog yang dah bersawang nie.

suka-duka datang dan pergi 

hari2 menulis cerita kehidupan aku....idea ada cuma

kekadang masa jaa bataskan .

salam sayang dari aku.....

Monday, April 29, 2024

pejam celik dah Sywal

 tot2 dah Syawal 2024 ....

masa bergerak pantas sungguh

ku coretkan 

salam Syawal 2024 dar saya buat semua yang sudi singgah.





Sunday, July 30, 2023

Salam Terakhir...

Assalamualikum wbt

massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku 

dah 3bulan ibu mertua meninggalkan kami sekeluarga,

kali akhir bersama masa hantar mak mertua kat airport klia ,

xsangka itu detik akhir .Mak kali pertama tunai umrah meski pun 

umur dah 84 tahun, rejeki tahun nie dapat pergi bersama anak sedara .

Niat  dah lama,,cuma aku sekeluarga xdak rejeki.


Pergi yang xkembali daah, mak meninggal di hotel di madinah selepas dah

selesai buat ibadah umrah,dan  dikebumikan di madinah jugak.

Rejeki mak,sebelum nie  selalu dok sebut nak meninggal kat tanah suci.

Tak sangka semua berlaku pantas. " kita mampu merancang , Allah menentukan"

Syawal akhir bersama , baju raya pun mak xmahu pakai.katanya nak pakai masa

ke mekah. gambar2 raya pun xambil. Cuma kami ja xsedar detik2 akhir bersama kami.


Berat jua hati kami sekeluarga terima, maklum wife anak tunggal .Xdak sapa daa

Allah ja yang tau, betapa berat dugaan 

nak xnak sama2 terus berjuang untuk kehidupan .....perjalanan kami masih panjang lagi

Mak dok  tinggal ngan kami sejak aku kawen lagi (okt 1999) 

aku dah paham sangat mak mertua aku.heehehe



Insya Allah , bersambung lagi 

AL-FATIHAH  ibu mertua aku Cikgu Selbiah bt Yusop





Monday, March 20, 2023

Kejar masa depan mu.

Bismillah....Syukur pada ALLAH tercapai apa yang di impikan
buat pertama kali Alya  jejak kaki di Uitm sg petani@kampus merbok.
tanggal 11 mac2023..selama 2 ,1/2 gak, InsyaAllah.
terus perjuangan mengejar cita2 demi masa depan kelak
susah dulo , senangnya kemudian.
apa jua ujian, harungi dengan tenang&berserah pada Allah.
ibu& ayah kirimkan doa
sediakan keperluan.

serba sikit coretan sebagai kenangan 





perjalanan dah masuk sg prtani


luas sungguh uitm nie

student senior bantu pendaftaran student baru.
kehidupan dikampus kena pandai2 sesuai diri 


sesi kemas barang keperluan peribadi
dan siap2 awal segala mak nenek.
pompuan macam2 nk bawaa.
nak selesaa kata anak..

 sekian coret2 sebelum posa ramadhan kelak,,,xlama dah.😃cepat ja masa berlalu,kan


Wednesday, August 3, 2022

jom cucuk


ANTARA KENANGAN TAHUN 2020-2021

SEMUA DI SARANKAN AMBIL VAKSIN TIME TOO

AKU AMBIL DI PPV  JA.....

MOGA VIRUS COVID19 ....TAK MENGHANTUI KITA

Sunday, July 17, 2022

Pasar karat Ipoh ,Perak


 romda2 jamu mata

setiap Ahad sahaja..waktu wa; pagi hingga tengahari ja

lokasi korang boleh google map

Saturday, July 16, 2022

Saturday, July 9, 2022

Monday, June 20, 2022

Sunday, June 19, 2022

dalam suka ,ada duka ..kan

 Assalamualikum wbt

hari nii cuti Ahad...aku coret2 sepatah kata kat sini.

lama sungguh xmai update....Insya Allah harap dpermudahkan aku update

aktiviti kat sini..cerita ada kekadang mai malas too sebabnya,

macam2 kisah ada......boleh aku coretkan kat sini



lokasi Penang ,Malaysia

Saturday, January 23, 2021

PKP lagi kita weiii

Assalamualaikum wbt,
kini muncul kembali kita..sekian sepi
tanggal 23hb jan21, Negara ku Malaysia masih lagi dalam PKP hingga 04 feb.
berikutan kes covid19 kian bertambah.
aku masih bekerja seperti biasa....tiada lagi cuti free seperti PKP 1 dulo.
Apa2 harap kita semua tabah hadapi ujian niee..

*pkp
perintah kawalan pergerakan
segalanya ada hadnyaa.
sentiasa kekal dirumah

Monday, January 6, 2020

welcone 2020

2020.....aku masih dipinjamkan nafas,
Alhamdulilah pahit,manis kehidupan

Assalamualaikum wbt...12 Jamadil Awal 1441H

Tuesday, March 12, 2019

saja je

seni itu indah......





kini muncul kembaliiii

Assalamualaikum wbt...
salam 12/3/19 @5rejab 1440h

Masa bergerak pantas, pejam celik dah nak masuk Ramadhan.Moga dipanjangkan umur InysaAllah.
Macam2 cerita saling berganti, lumrah hidup sebagai manusia ,Anak2 kian membesar , aku pulak kian tua dah 4siri katakan.cia2

apa lagi nak coret,,ek

kalau ikutkan macam2 cerita ada,aku simpan dulo  .

temu lagi InsyaAllah

Sunday, January 15, 2017

15 dah tahun2017


Assalamualaikum wbt....16Rabiul akhir 1438H
pejam  celik,pejam celik dah 15 hari tahun 2017,aku dah meniti usia 40an,anak2 semua dah sekolah.Yang sulongnya ting3,alyaa udah ting1 syukur lulus upsr16 jadilah dapat 1A pun , la niee rezeki dapat masuk kelas aliran Agama.....mudah-mudahan berjaya hendaknya,kauthar yang no3 udah tahun5 dan putera yang seorang Uwais udah tahun1.
Semua sekolah time pagi.
Cabaran membesarkan anak2 la niee kian penuh cabaran, ngan sekolahnya.Syukur aku dapat bonus dari majikan aku.Lepas jugak duit2 buat anak2..hehe
Rezeki tak terhad pada duit jea...luas rezeki bagi kita.Pada ALLAH aku berserah.
sambung.....


Sunday, December 11, 2016

intai dari celahan


12 Rabiul Awal 1438

seribu makna ,beribu pengertian di balik nya.
Assalamualaikum wbt.....

Sunday, October 2, 2016

1 muharram...detik permulaan

Bismillahiramahnirahim....
satu detik permulaan dimana mula diperkenalkan semasa pemerintahan Khalifah Saidina Umar Al-khattab,bab2 sejarah islam yang aku belajar masa tingkatan6 dulo2
dimana tahun penghijrah Nabi Muhammad saw dikira tahun berpertama hijrah.*kebetulan pulak dengar rancangan Tanya Ustaz tv9 jam 7pg tadi..he2

1 Muharram 1438h  masih diberi kesempatan dari Nya..
moga kehadiran tahun baru sedikit sebanyak menjadikan aku insan yang sempurna
di muka bumi disamping memikul tanggungjawab yang diamanahkan.

*kereta aku masih dibengkel berikut kemalangan kecil, udah seminggu dilanda musibah
redo sebagai hamba Nya...moga esok siap boleh guna seperti biasa..Insha Allah
 sekian..
Assalamualikum wbt......

Friday, September 30, 2016

tepeng satu masa dulu

pembangunan menghilang kenangan sejarah silam
Assalamualikum wbt...hari terakhir bln September2016, tahun baru hijrah 1438H pun bakal aku jejaki dalam beberapa jam lagi..

SALAM SAYANG SAHABAT

   Assalamualikum, kejap masa berlalu ,syawal pun dah hujung2 aku masih disini , update vlog yang dah bersawang nie. suka-duka datang dan pe...

a

Jom Baca

my churp-churp

BAHULU DAN RAKAN-RAKAN SDN BHD.

BAHULU DAN RAKAN2 SDN BHD.

Bahulu dan Catitan Teman-teman

Grab This Widget

a

Peringatan




Ini adalah blog peribadi.pendapat yang adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana2 pihak ke 3 atau4

Harap anda faham yea..buat macam blog ada sendiri
apa2 pendapat sila komen untuk memantapkan lagi blog BS nii.Terima kasih ,daun keladi.



Kerjasama Anda Amat Dihargai

Bahulu Studio.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...