klik2 jaa

Saturday, June 8, 2013

Aku dan Honda EX5 .

Cerita sana-sini aku dan Honda EX5 .

EX5 baru berwarna emas keluaran Boon Siew Honda.Seingat aku dulu-dulu tak ada warna garang2 macam niii..yang ada merah , biru dan hitam.Hari nii kita di hidangkan dengan warna-warna yang meletop dan garang.Masih menjadi pilhan aku dari dulu hingga hari niii sampai dah ada 4 anak.

seingat aku bermula dengan c70..too bapa aku yang bagi hingga dah kerja aku mampu beli motor . Darah muda katakan sambar Yamaha tzm150 pada too kira paling top lah...he3,ulang-alik kerja kat KL ke Perak...pantang ada cuti pasti balik kampung.
satu iklan yang unik ""' satu untuk  semua """. Serba- guna

pastoo pakai pulak suzuki fx150..fuh hebat jugak motor nii 4stroke terbaik dari  Suzuki...sama hebat ngan Yamaha.jugakkk.Paling last motor honda cup jugak jadi pilihan ,al-maklum dah kawin ada anak2...senang nak angkut pi sekolah dan bersama-sama dalam tugas2 seharian mencari rezeki.

Hingga hari sudah ada 2 biji ex5 sebagai teman di jalanan aku.Pakai selagi boleh..nanti satu masa akan jadi motor Retro.abiss dah kisah aku.

Apa yang menarik cup niii::::
+motor Honda EX5 ni merupakan antara motor yang terlaris di pasaran. Tapi Awas jika silap parking,tak sampai 5 minit,motor ni akan lesap tanpa kesan oo. begitulah aura Honda EX5 ini. walaubagaimanapun,motor yang pernah dikategorikan sebagai motor paling hot  in the house * 
(hingga hari ini  menjadi kegilaan semua peringkat sehingga sering menjadi mangsa rakus manusia bernama Penyamun Tarbus ) 


ciri-ciri nya...bentuk asal masih dikekalkan dengan sedikit perubahan grafik, emas jadi pilihan kedua aku..(1.5M) di sisi kanan weh



Di tampilkan dengan kemajuan pada ciri-ciri keselamatan dan reka bentuk mesra-alam untuk memberi lebih keselesaan kepada pengguna pelbagai fungsi dalam tugas-tugas seharian..paling ketara kegunaannya  posmen,paper man and uncle jual roti..pon,pon,pon  ,gamak kalo tak pakai e5 motor apa depa guna ??? chooo jawab..



*Beserta jaminan dari honda...ikut pengalaman selama hampir 7 tahun guna tiada masalah besaq..cuma perlu tukar keperluan asas minyak 4T,plug ,rantai, tayar dan lain2.Yang paling menarik rantai kecik,o-ring,klas plat,auto klas  baru 1 kali tukar.Harga masa beli dulu RM3900 termasuk insuran t/part ada starter lagi."' tiada masalah yang membolehkan aku lepak lama kat kedai motor""

** tak ada rezeki dah jumpa ex5 keluaran PERTAMA siap kat enjin tulis MADE IN JAPAN..tapi udah dijual kat org lain...melepas yeop !!!! hari tengah server ex5 high power tahun 1995--1998.sebagai koleksi ke3..fuhhh banyak tooo

iklan Retro...zaman aku sekolah dulu, Honda Rider  paling aku suka.Vroooooom




iklan era tahun 2000 keatas, tak pasti tahun bila?




2 comments:

aby said...

EX5 seumpama ikan kembong ..
masak kari, asam pedas, masak lemak,sambal, tumis dan sebagainya .. semua jadi dgn ikan kembong .. gitu juga dgn ex5 ni ..
angkat padi, gas, getah sekerap,buat dispatch, besi burok .. sumenya boleh .. senang hilang .. sbb parts nya senang dijual dipasaran

Bahulu Studio said...

betul tooo, permintaan tinggi
antara model yg tak banyak kerenah lepas c70.terbaik antara terbaik masa kini.
thanx aby sudi layan kisah ikan kembong..ngeh2

Salam Terakhir...

Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan ibu mertua meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa ha...

a

Jom Baca

my churp-churp

BAHULU DAN RAKAN-RAKAN SDN BHD.

BAHULU DAN RAKAN2 SDN BHD.

Bahulu dan Catitan Teman-teman

Grab This Widget

a

Peringatan




Ini adalah blog peribadi.pendapat yang adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana2 pihak ke 3 atau4

Harap anda faham yea..buat macam blog ada sendiri
apa2 pendapat sila komen untuk memantapkan lagi blog BS nii.Terima kasih ,daun keladi.



Kerjasama Anda Amat Dihargai

Bahulu Studio.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...