klik2 jaa

Sunday, February 10, 2013

Gong xi fat chai.


بسم الله الرحمن الرحيم
*sekadar maklumat untuk kita...yang baik jadi pengajaran ,yang buruk jadi sempadan.
Kebetulan juga blog BS ini pun sudah sambut ulang tahun ke ?,lupa nak chek plak..apo2 pun ingat raya cina jea.masa mula buat blog ni pun Tahun Baru Cina jatuh pada Tahun Arnab ahaa.sudah ngat maa !! . Selamat ulang tahun juga buat Bahulu Studio .com..HApppppppyyyyyy ,happpyyyy blog





Karakter shio ularPada dasarnya orang-orang yang dilahirkan di bawah naungan shio ular hampir sama karakternya dengan orang-orang yang dilahirkan di bawah naungan shio kelinci. Dia cenderung tenang; sangat jauh dari sikap serampangan dalam memecahkan suatu masalah. Setiap persoalan dihadapinya dengan kepala dingin lalu dijalaninya dengan perlahan namun pasti.
Karena ketenangannya itu, orang-orang bershio ular senantiasa sukses dalam meniti hidup. Dengan penuh kesabaran setiap persoalan dipecahkannya. Dia bukanlah pribadi yang ingin meraih impiannya secara instans. Semua persoalan dipikirkannya dalam-dalam. Setelah itu, barulah dia melangkah mencari solusi dengan penuh kehati-hatian.
Karena memiliki kelebihan dalam hal berpikir, orang-orang shio ular cenderung lebih suka bekerja dengan menggunakan otaknya dari pada memakai ototnya.
Berdasarkan perhitungan horoskop China, tahun 2013 merupakan tahun ular air. Orang-orang yang lahir pada pada tahun ular air ini sangat tegas dalam memegang prinsip hidup dan memiliki wawasan sangat luas. Dia piawai dalam memanajemen orang lain. Dia sangat cocok jika menjadi seorang manager personalia.
Hal lain yang menjadi kelebihannya adalah dalam memacu motivasinya. Jika dia berkeyakinan bahwa yang sedang dikerjakannya itu mengarah pada kesuksesan besarnya, maka dengan penuh gairah dia akan menjalani aktivitasnya itu.
Dia sangat menghormati orang-orang yang memberikan apresiasi terhadap prestasi yang telah diraihnya. Oleh karena itu, janganlah segan-segan untuk memberikan penghargaan kepadanya.
Rasa sayangnya terhadap keluarga dan para sahabatnya jauh melebihi rasa sayang pada dirinya. Tetapi, sikap tersebut itu tidak akan pernah ditunjukkan kepada mitra atau saingan bisnisnya.
Dalam urusan asmara, orang-orang shio ular cenderung sensitif dan mengetahui betul bagaimana dia harus memperlakukan pasangannya. Dia tipe romantis yang pandai menyembunyikan rasa cemburunya. Maka berbahagialah orang-orang yang telah memilih untuk menjadi pasangan hidupnya.
Ular merupakan salah satu dari 12 binatang dalam siklus zodiak Tiongkok, yang digunakan kalender Tiongkok. Ular merupakan hewan yang paling misterius, melambangkan kebijaksanaan dan kekuatan dengan martabat yang mengagumkan.

Orang yang lahir pada tahun 1893, 1905, 1917, 1929, 1941, 1953, 1965, 1977, 1989, 2001, dan 2013 berada di tahun ular.



No comments:

Salam Terakhir...

Assalamualikum wbt massa bergerak pantas, macam2 dah berlaku  dah 3bulan ibu mertua meninggalkan kami sekeluarga, kali akhir bersama masa ha...

a

Jom Baca

my churp-churp

BAHULU DAN RAKAN-RAKAN SDN BHD.

BAHULU DAN RAKAN2 SDN BHD.

Bahulu dan Catitan Teman-teman

Grab This Widget

a

Peringatan




Ini adalah blog peribadi.pendapat yang adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana2 pihak ke 3 atau4

Harap anda faham yea..buat macam blog ada sendiri
apa2 pendapat sila komen untuk memantapkan lagi blog BS nii.Terima kasih ,daun keladi.



Kerjasama Anda Amat Dihargai

Bahulu Studio.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...