Jom Baca

Friday, August 23, 2013

Ayah dan Ibu ku.....

Tiada mampu menggantikan ,biar pun memiliki jutaan ringgit di dunia ini.Betapa besarnya pengorbanan buat insan2 yang bernama ayah dan ibu, hari ini ku juga telah di amanah sebagai ayah kepada anak2 yang kian membesar.Begitu besar pengorbanan yang di pertanggungjawabkan, masa kecil2 dulu ku juga merasa pahit dan manis dari bayi hingga dewasa .Di sayang,dibelai dan dimanja oleh kedua ibubapa hingga menjejaki kaki alam pekerjaan dan perkahwinan. Betapa sayu nya hati ini apakah  aku menjalankan tanggungjawab sebaik mungkin pada ibubapa ku di samping menjadi ayah kepada anak-anak dan ketua keluarga.
Kelak aku juga akan di persoalkan atas semua ini.
Ya ALLAH hanya engkau yang Maha Mengetahuinya.........

Moga ALLAH panjangkan umur dan sihatkan mereka , ampunkan dosa-dosa mereka ,tempatkan mereka di syurga yang tertinggi dan berkati mereka di dunia dan akhirat.
Kelak aku pun jua...bakal menjadi seperti ini bila anak2 sudah meningkat dewasa.

aku hanya insan di dunia yang fana ini...antara keinginan , kemahuan dan tanggungjawab.



"Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai…

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai…
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai…
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat"



*Assalamualaikum, Terima kasih ALLAH

1 comment:

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Anak2 lah harta paling berharga buat dua org tuanya.. ada juga yg smpai ke tua tak berpeluang ada anak.. melalui hari tua berdua bersama..

#Urmm, PK..macamna saya nk berhubung dgn pk psl header? Boleh tak bagi emel PK untuk tujuan berurusan? Satu lagi, saiz header yg PK bagi diruang komen itu..saya rasa tak betul saiz tu, melainkan nak diguna kat youtube, coz saiznya sgt besar.