Jom Baca

Sunday, August 18, 2013

Honda Dream 110cc...bab2 lampu brek/signal

AS-salam, jom ikuti  Sambungan  Teknikal lampu2...

spec:: 12v-10w = 2 unit, 12v-18/5w

1) Untuk kerja DIY kelak amat teknikal jugak bagi yang tak berapa nak pakar.  2)nak 

senang lagi huluq lebih kita buat kat kedai..just tunggu and bayar.(pilihan yg popular)


set atas harus dibuka -skru semua jenis bunga 
berapa minit kerja ?belum cuba lagi..pasti peluh keluaq oooi



                            pandang atas sangat berbeza dari model lama..nampak cam kerja teknikal sikit


cover jenis sambungan semua sekali.kena buka dari dalam jea.
tiada jln pintas .kian berubah ikut revolusi masa

                                    harus rujuk buku manual untuk kerja-kerja DIY ..semua langkah2 tertera
                                           



AMALAN BERPANTANG ..go slow ! Yang pasti tidak perlu pakai choke terutama waktu2 pagi
demi utk kemantapan hari2 mendatang..lepas itu servis ikut bajet poket kita lah..*Terima kasih ALLAH
VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM


* sekadar berkongsi info&maklumat apa yang baik/buruk dari pengalaman @kaca mata BS sebagai pengguna keluaran pertama  buat masa ini..pasti ada yang tercari sumber2 sebelum nak membeli sesebuah motosikal .Biar pun hanya sebuah motor Cup


                                     "tepuk dada,tanya selera" dalam buat keputusan








2 comments:

aby said...

salam syawal BS ..
wlupun moto cup ..
tp ia adalah satu keperluan yg harus dimileki ..
mudah anta anak kesekolah ..
yg paling perlu, utk ke bank ..
blh park depan bank terus

kadang2 aby ke KL pun naik cup jer ..
senang bergerak dalam jem KL tu

Mohd Pk said...

salam syawal jugak buat aby...
keperluan dan kemahuan .memudahkan pergerakan kita.Cuma hari kita di hidangkan antara kemahuan dan kehendak.

terima kasih sudi jenguh BS disini

Assalamualaikum...